woensdag 16 augustus 2017

De hotspots van Leeds & Liverpool



Het is alweer wat weekenden geleden dat ik in Leeds en Liverpool was, maar toch wil ik jullie nog graag de absolute hotspots laten zien van deze twee toffe steden. Ik vertel je alles over de leukste toeristische attracties, tofste winkels en beste restaurants!

- L E E D S -
Een van de culinaire en culturele hotspots van Leeds is de Leeds Kirgate Market. Het is de grootste overdekte markt van Europa en je vindt er allerlei kraampjes. Van zoetigheden tot olijven en vlees tot bloemen en kleding. Heerlijk om lekker rond te struinen! Maar pas wel op: er zijn slangen gespot en die kun je zomaar om je nek hebben hangen..

Op het gebied van shoppen is Leeds echt een walhalla. Je vind er superveel malls zoals deze. Zelf vond ik Victoria Gate super tof; een heel modern winkelcentrum met onder andere John Lewis (en NARS!). 

Daarnaast vind ik het heerlijk om hier te shoppen omdat je super veel winkels spot die je toch niet zoveel in Nederland ziet, zoals Victoria's Secret, Topshop, & Other Stories en de grote warenhuizen met de enorme beautycounters. Je vind er, zoals ik al zei, onder andere NARS, maar ook Charlotte Tilbury, Tom Ford, Urban Decay.. Heerlijk!


En naast al die grote ketens spotte ik ook deze prachtige zeepjeswinkel! Wauw! Het waren pareltjes en bijna zonde om ze te gebruiken. Maar wel heel lekker en ontzettend mooi.



Op het gebied van food is het restaurant 'Jamie's Italian' een echte aanrader. In dit prachtige restaurant kun je allerlei heerlijke gerechten van Jamie Oliver bestellen. Ik was op bezoek bij mijn studiegenootje Annemiek die daar een half jaar studeerde en we gingen voor warm knoflook breekbrood vooraf, ik nam een lasagne met zacht draadjesvlees en een heerlijk dessert!

 - L I V E R P O O L -

Een heel andere stad dan de grote shopstad Leeds is Liverpool, waar ik ook een dagje doorbracht. Liverpool is de stad van de Beatles, ligt aan het water en heeft door de locatie ook een heel andere sfeer. De wind is een stuk meer aanwezig, maar juist daarom krijg je echt het idee dat je op een heel andere plek bent. Vanaf Leeds is het ongeveer 2,5 uur met de bus naar Liverpool. 

In de haven vind je allerlei boten, musea en leuke restaurantjes. 


Waaronder Gusto. Een heel mooi en luxe restaurant, waar je enorm lekker kunt eten voor fijne prijsjes. De pizza's zijn niet zo standaard; je vind er leuke combinaties. Oh en fijne home made limonade!


Bij de haven vind je ook het Beatles museum: The Beatles Story. Zeker een aanrader! Je vind er allerlei ruimtes geïnspireerd op het leven en de carrière van The Beatles. Het is een heel interactief, interessant en vooral mooi gemaakt. Zeker bezoeken als je wel fan bent van The Beatles! Het standbeeld van deze vier mannen vind je ook bij de haven. 

Naast dit museum is de Kathedraal (in de binnenstad) ook een echte aanrader. Een enorm grote kerk met prachtige glas-in-lood ramen (waar ik helaas geen foto's maakte). 

Tenslotte is het natuurlijk nog tijd voor een koffie, thee of heerlijke chai latte met carrot cake bij een van de vele Costa's. De koffietentjes die je overal in Engeland vindt.

Leeds en Liverpool waren tof. Heel verschillend, maar beide zeker een bezoekje waard. Thanks Annemiek, for having me :)
Ben jij al wel eens in Leeds en/of Liverpool geweest?

1 opmerking :

  1. Wat leuk! Beide steden stonden al op mijn lijstje, maar nu ga ik ze zeker weten binnenkort even bezoeken x http://www.justsavxnnah.com

    BeantwoordenVerwijderen