donderdag 31 augustus 2017

MUA Velvet Lip Lacquers herfst/winter 2017

Na een voor mijn gevoel hele 'niet zomerse' zomer, maken we ons klaar voor het volgende seizoen. In ieder geval op beauty gebied! MUA heeft een aantal nieuwe herfstkleuren uitgebracht van de populaire Velvet Lip Lacquers en die laat ik je vandaag zien!

Er zijn acht nieuwe kleuren waarvan ik je er vier laat zien. Alle Velvet Lip Lacquers zitten in een (toepasselijke) matte huls met een goudkleurige dop en zijn onderdeel van de MUA LUXE producten. Je brengt de lacquers aan met een simpele applicator, die ik super fijn vind werken met dit soort producten. 

De verpakking vind ik simpel, maar wel heel classy. Het ziet er mooi en best chique uit, al helemaal voor een budget merk als MUA. 

De blauwe kleur met de toepasselijke naam 'Splash' is heftig! Wauw! Nog nooit eerder had ik een blauwe lipkleur op mijn lippen en deze is meteen super gepigmenteerd, opvallend en fel. Ondanks dat het een hele opvallende, niet echt draagbare kleur is, vind ik hem wel heel gaaf staan. De kleur is heel intens blauw en blijft heel goed zitten. 

Ik zou het zelf niet heel snel dragen naar school of werk, maar voor bijvoorbeeld een Halloweenfeestje is dit super! Zeker een aanrader :)

In tegenstelling tot Splash is 'Poise' juist wel heel draagbaar. Deze geel-bruine nude kleur is vrij warm en net als alle andere Velvet Lip Lacquers heel erg goed gepigmenteerd. Deze kleur is super makkelijk aan te brengen en heeft ook maar 1 รก 2 laagjes nodig, tegenover zeker 3 laagjes bij de rode kleuren. 

Deze kleur vind ik super leuk voor de herfst. Hij past heel goed bij winterse tonen en is een soort herfst variant op mijn favoriete lipkleur Velvet Teddy van MAC. 

De kleur Panache lijkt behoorlijk veel op de andere rode kleur, maar heeft toch een meer paarse ondertoon, waardoor hij net wat minder rood is. De kleur dekt niet overal helemaal goed, vooral bij de binnenkant van je lippen niet. Wel vind ik het een perfecte kleur voor de herfst. Hij is super intens van kleur en heel donker en mysterieus. Hij blijft goed zitten, maar net zoals bij de andere rode kleur merk je wel dat hij naar mate je hem op hebt vooral aan de binnenkant van je lip wat slijt. Verder overleeft hij een maaltijd en drankje prima, maar wel wel op; alles wordt rood. 

Flair is zoals ik al zei iets meer rood dan Panache. Het verschil is echt niet groot, maar wij beautybloggers zien dat toch vrij snel, am I right? :) Ook deze kleur dekt aan de binnenkant van mijn lip niet helemaal perfect en hij heeft ook wat meer laagjes nodig om ervoor te zorgen dat het allemaal wat meer gelijk verdeeld is. 

Wat me wel bij alle kleurtjes opvalt is dat ze echt extreem mat zijn. Ze drogen super mat op en dat zit op de een of andere manier zo strak en droog op mijn lippen, dat ik er af en toe niet helemaal meer tegen kan..

De lip lacquers zijn dus glanzend als je ze aanbrengt, maar worden al vrij snel heel erg mat, wat ik altijd super mooi vind, vooral in de herfst. Van links naar rechts zie je Panache, Poise, Splash en Flair. 

De Velvet Lip Lacquers van MUA blijven enorm stevig op z'n plek zitten, zijn super intens van kleur en de kleurtjes zijn perfect voor het komende herfstseizoen. Ik ben zelf vooral fan van Poise en Panache, maar ook Flair doet het goed met een herfstige outfit. Splash zal ik zeker bewaren voor een toffe Halloween look. Wat ik wel jammer vind is dat ze zo matte, strak en droog zijn, waardoor ze toch niet helemaal lekker 'zitten'. 

Prijs en verkrijgbaarheidMUA  is verkrijgbaar bij diverse Kruidvat filialen te koop voor €4,99 per stuk. 

Welke kleur is jouw favoriet?

Deze review bevat producten die door een merk of bedrijf zijn opgestuurd.

1 opmerking :